- PWiK Brzeg - https://pwik.brzeg.pl -

Modernizacja (renowacja) sieci kanalizacji sanitarnej na terenie miasta Brzeg

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.pwik.brzeg.pl


Brzeg: Kontrakt pn. Modernizacja (renowacja) sieci kanalizacji sanitarnej na terenie miasta Brzeg
Numer ogłoszenia: 226404 – 2014; data zamieszczenia: 07.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Brzegu Spółka z o.o. , ul. Wolności 15, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 077 4164051 w.125,130; 4161463, faks 077 4163153.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z ograniczona odpowiedzialnością.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kontrakt pn. Modernizacja (renowacja) sieci kanalizacji sanitarnej na terenie miasta Brzeg.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie modernizacji(renowacji) kanalizacji sanitarnej na terenie miasta Brzeg. Modernizacja zostanie przeprowadzona w następujących ulicach: 1. 1 Maja – obręb południe miasta, 2. Błonie – obręb centrum miasta, 3. Plac Drzewny – obręb centrum miasta, 4. Cegielniania – obręb centrum miasta, 5. Fabryczna – obręb centrum miasta, 6. Małujowicka – obręb południe miasta, 7. Nysańska – obręb centrum miasta, 8. Poprzeczna – obręb południe miasta, 9. Powstańców Śląskich – obręb centrum miasta, 10. Robotnicza – obręb centrum miasta, 11. Słowackiego – obręb południe miasta, 12. Starobrzeska – obręb południe miasta, 13. Wileńska – obręb zachód miasta, 14. Grobli Średnice kanałów przeznaczonych do renowacji w przedziale 200 do 600 i 600/900mm. W ramach Kontraktu należy wykonać kompleksowe roboty mające na celu zmodernizowanie istniejących sieci kanalizacyjnych wraz z uporządkowaniem terenu po zakończeniu robót i uzyskaniu kompletu decyzji koniecznych na etapie rozpoczęcia prac realizacyjnych i zakończenia. Modernizacja sieci kanalizacyjnej obejmuje rurociągi, studnie oraz kanały boczne kanalizacyjne w zakresie montażu profili kapeluszowych. Profile kapeluszowe będą montowane tylko na czynnych odgałęzieniach na odległość do 0,5 m. W zakres Robót nie wchodzi montaż profili kapeluszowych na istniejących trójnikach, które są zamknięte (nieczynne). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został przedstawiony w kolejnych punktach Programu funkcjonalno-użytkowego – PFU-1- część opisowa, PFU-2- Warunki wykonania i odbioru robót budowlanych (WW), PFU-3 – część informacyjna. Wykonawca w imieniu Zamawiającego dokona zgłoszenia Robót w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Brzegu lub Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Opolu. Prace renowacyjne będą wykonywane metodą bezwykopową: – rękawa utwardzonego przy użyciu żywić epoksydowych. Podstawowym elementem technologii jest rękaw wykonany z tkaniny technicznej nasączonej żywicą termoutwardzalną (epoksydową). Utwardzona wykładzina pełni rolę zastępczego kanału, wzmacnia pęknięcia i wypełnia ubytki kanału, uszczelnia kanał i zapobiega infiltracji wód i eksfiltracji ścieków. – krakingu polegającego na wciąganiu lub przeciskaniu bezpośrednio za urządzeniem kruszącym nowej rury – metoda określana też jako burstling.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.00-6, 71.32.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.11.13.00-1, 45.23.24.40-8, 45.23.32.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 50000,00 PLN

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Kompletna oferta ma także zawierać: formularz Oferty wraz z załącznikiem, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do IDW, wycenione Zestawienie planowanych prac i przewidywanych kosztów, dowód wniesienia wadium; stosowne Pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Stosownie do treści art. 26 ust. 2b. ustawy p.z.p. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków – Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 Ustawy PZP Zamawiający przewidział zmiany istotne zawieranej umowy oraz określił warunki takich zmian w części II specyfikacji istotnych warunków zamówienia (we wzorze umowy). W uzupełnieniu do listy zawartej w klauzuli 13 WSK, Zamawiający przewiduje Zmiany polegające na: (g) Zmianie wynagrodzenia brutto w związku ze zmianą stawki VAT, (h) Zmianie zakresu, terminu zakończenia umowy oraz zmianie Ceny Kontraktowej na który wpływ mają: warunki atmosferyczne uniemożliwiające kontynuowanie robót, jednak nie dłużej, niż o czas trwania tych nie sprzyjających warunków, sytuacje niemożliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a mające wpływ na realizację robót, zaistnienia siły wyższej – siła wyższa, to zdarzenie zewnętrzne o obiektywnie małym stopniu prawdopodobieństwa pojawienia się zdarzenia w określonej sytuacji, którego szkodliwe następstwo przy zastosowaniu współczesnej techniki uniemożliwia Wykonawcy wykonywanie w części lub całości jego zobowiązań; działania organów administracji publicznej, w szczególności: przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp. konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu umowy, konieczność zaspokojenia roszczeń osób trzecich nie możliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy, zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, których uchwalenie lub zmiana nastąpiły po dniu zawarcia niniejszej umowy, a z których treści wynika konieczność lub zasadność wprowadzenia zmian, mających wpływ na realizację umowy. zaistnienie okoliczności uzasadniających zmianę niniejszej umowy, których wystąpienia nie można było przewidzieć na etapie zawierania umowy, m. in.: nieujęte (nieziwentaryzowane) uzbrojenie podziemne, które nie zostało uwzględnione na mapach do celów projektowych; związane z zatrzymaniem robót przez Urzędy Nadzoru Budowlanego; związane z odkryciem w gruncie przedmiotów niemożliwych do zidentyfikowania przed przystąpieniem do robót budowlanych, takich jak m. in. głazy, niewybuchy, przedmioty wymagające ochrony konserwatora zabytków; wynikające z niemożliwych do przewidzenia na etapie projektowania sytuacji takich jak kolizje z innymi urządzeniami podziemnymi, powodujące zniszczenia, uszkodzenia, wymagając naprawy; zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji umowy spowodowanych działaniem osób trzecich; wystąpienie warunków wodno-gruntowych znacząco odbiegających od tych wskazanych w programie funkcjonalno-użytkowym; (i) zmiana sposobu wykonania zamówienia uzasadniona ekonomicznymi i technicznymi uwarunkowaniami: dopuszczenie zastosowania rękawów nasączonych żywicą epoksydową o sztywności 2 kN/m2 jedynie przy renowacji kanałów o średnicy 200 – 350 mm. Dla średnic powyżej 350 mm Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia sztywności obwodowej, o ile: będzie to niezbędne ze względu na konieczność zachowania wymaganej przepustowości kanalizacji, Wykonawca udowodni, że łączna sztywność obwodowa konstrukcji (rękawa plus stary rurociąg) po renowacji będzie wynosiła minimum 8kN/m2 (j) obiektywnej konieczności wprowadzenia zmian, np. gdy spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą w rozumieniu art. 357¹ Kodeksu cywilnego, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, (k) Zmiana Ceny i Terminu w sytuacji wystąpienia zmian parametrów materiałów i urządzeń, które mogą nastąpić w następujących przypadkach: obniżenia kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację, konserwację i in., poprawienia sprawności, wydajności, poprawienia parametrów technicznych, właściwości funkcjonalno-użytkowych, aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, Termin wykonania umowy może ulec w przypadku wystąpienia w/w przesłanek przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty. Jednakże Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużania terminu wykonania umowy, jeżeli Zmiana jest wymuszona uchybieniem lub naruszeniem umowy przez Wykonawcę – w takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. Zamawiający zastrzega jednocześnie, że zmiany postanowień umowy mogą być przeprowadzone jedynie po przeprowadzeniu negocjacji przez strony, prowadzących do wypracowania obustronnego konsensusu obejmującego wprowadzone do umowy zmiany. Negocjacje będę mogły być prowadzone na wniosek każdej ze stron, zgłaszany w razie zaistnienia powyższych Zmian Dopuszcza się 30% możliwych przekroczeń lub pomniejszenia przyjętych parametrów powierzchni i kubatur lub wskaźników określonych wielkości w PFU i nie jest to Zmiana w rozumieniu Kontraktu. Zmianą w rozumieniu niniejszej umowy nie są : (a) zmiana nazwy, adresu firmy, spowodowane zmianą formy organizacyjno-prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą. (b) zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości, na zasadach określonych w art. 149 ustawy Pzp; (c) zmiana kluczowych specjalistów na inne osoby legitymujące się doświadczeniem jakie było wymagane na etapie procedury przetargowej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pwik.brzeg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Brzegu, ul. Wolności 15, 49-300 Brzeg.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: w sekretariacie Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Brzegu, ul. Wolności 15, 49-300 Brzeg.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Kontrakt pn. Modernizacja (renowacja) sieci kanalizacji sanitarnej na terenie miasta Brzeg jest częścią Projektu pn. Oczyszczanie ścieków w Brzegu – faza II.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

 

Ogłoszenie niniejsze zamieszcza się

na stronie internetowej

Zamawiającego oraz tablicy ogłoszeń

w dniu 07.07.2014r.