Ogłoszenie:
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Brzegu sp. z o.o.
zaprasza do składania ofert dotyczących odbioru ustabilizowanych osadów ściekowych z oczyszczalni ścieków w Brzegu z przeznaczeniem ich do rolniczego wykorzystania na gruntach rolniczych województwa opolskiego.
Podstawa:
- Ustawa o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r (Dz.U. z 2013 poz.21).
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz.U.2015 poz.257).
- Regulaminu o postępowaniu w sprawach Zamówień Publicznych obowiązujących w PWiK Brzeg Sp z o.o.
- Zasady Dobrej Praktyki rolniczej.
Informacja dotycząca umieszczenia ogłoszenia:
Niniejsze ogłoszenie umieszczone zostanie na stronie www.pwik.brzeg.pl – zakładce aktualności. Komplet wzorów oferty i umowy można będzie pobrać ze strony PWiK lub w administracji oczyszczalni ścieków Brzegu ul. Cegielniana 3.
Przedmiot konkursu ofert:
Oferta dotyczy odbioru n/w partii komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni Ścieków w Brzegu w roku 2017 i zagospodarowania ich zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Kontrahent odbierający osady zwany dalej Odbiorcą zapewni ich legalny transport, tj. jeśli prawo w momencie podpisywania umowy wymaga posiadania decyzji na transport odpadów lub wpisu do rejestru Wojewody przedsiębiorców transportujących odpady – Odbiorca do momentu odbioru partii osadów dostarczy do PWiK Brzeg kopie dokumentów poświadczających legalność usługi transportu. Odbiorca zapewni również miejsce i docelowe zagospodarowanie osadów w procesie R10 (w ramach tzw. rolniczego wykorzystania osadów ściekowych).
PWiK Brzeg sp z o.o., zwane dalej PWiK , zapewni załadunek w ustalonym z Odbiorcą terminie partii osadów, wykona również niezbędne analizy gleb przeznaczonych do zagospodarowania , analizy partii osadów oraz opracuje instrukcję wykorzystania osadów na konkretnych gruntach Odbiorcy, a także przygotuje wymagane prawem dokumenty dotyczące przekazania odpadów.
Partie osadów przewidziane do odbioru:
- PARTIA I – w wielkości ok.1200 T (ok.200 T s.m.) termin odbioru marzec-kwiecień 2017 – orientacyjny areał potrzebny do zagospodarowania partii 25ha
- PARTIA II – w wielkości ok.2200 T (ok.380 T s.m.) termin odbioru od lipca do końca listopada 2017 – orientacyjny areał potrzebny do zagospodarowania partii 45ha
- PARTIA III – w wielkości ok.1700 T (ok.290 T s.m.) termin odbioru od września do końca listopada 2017 – orientacyjny areał potrzebny do zagospodarowania partii 35ha
- PARTIA IV – w wielkości ok.500 T (ok.85 T s.m.) termin odbioru ostatni tydzień października do końca listopada 2017 – orientacyjny areał potrzebny do zagospodarowania partii 10ha
Wielkości partii osadów zostały wyliczone szacunkowo zgodnie z posiadaną wiedzą i mogą ulec zmianie, spowodowanej zmianą wielkości produkcji oczyszczalni i innymi niezależnymi czynnikami.
Warunki odbioru:
- Szczegółowe warunki odbioru i wzajemnej współpracy zapisane zostaną w zawartej umowie – wzór umowy stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia.
- Odbiorcą może być rolnik, prowadzący własne gospodarstwo rolne, posiadający prawo własności do gruntu, na którym mają być zastosowane osady.
- Odbiorca musi dysponować sprzętem do transportu, załadunku na polu i rozprowadzenia osadów po powierzchni gruntu.
- W celu wykonania przez PWiK niezbędnych badań i opracowań Odbiorca na min. 1,5 mc-ca od spodziewanego terminu odbioru osadów dostarcza mapy pól przeznaczonych do rozprowadzenia osadów oraz informację dotyczącą ich areału.
- Odbiór odbywa się w ustalonym z kierownictwem oczyszczalni terminem. Załadunek osadów możliwy jest w dni robocze w godzinach od 6.15 do14.15 . Inne terminy załadunku możliwe tylko po wcześniejszych ustaleniach z stroną PWiK.
- Odbiorca powinien być czynnym podatnikiem podatku VAT.
Warunki składania ofert:
- Oferty należy składać z zaklejonej kopercie w terminie do 10 lutego b.r. w sekretariacie PWiK Wolności 15 – z dopiskiem – „oferta na odbiór osadów z oczyszczalni”.
- Oferta odbioru dotyczyć może jednej z partii osadów lub wskazanych partii osadów.
- Zamawiający zakłada, że maksymalną ceną odbioru 1 T osadu będzie kwota netto 20zł.
- W konkursie ofert zwyciężać będzie najkorzystniejsza cenowo dla PWiK oferta.
- W skład oferty powinna wchodzić oprócz wypełnionego wzoru oferty również wypełniona i podpisana w 2-ch egzemplarzach umowa.
Wyłonienia najkorzystniejszych ofert dotyczących rolniczego zagospodarowania dokona powołana przez Prezesa komisja w terminie do 15 lutego br. Wyniki postepowania będą ogłoszone na stronie PWiK Brzeg – w zakładce aktualności. Informacji o wynikach konkursu ofert można zasięgać od dnia 16 lutego w biurze oczyszczalni ścieków w Brzegu tel.77-416-29-17
W przypadku nie wyłonienia w konkursie Odbiorcy dla konkretnej partii osadu PWiK zastrzega sobie prawo do zmian warunków zapytania i przeprowadzenia postepowania uzupełniającego.
W przypadku wątpliwości dotyczących możliwości wykorzystania osadów pod konkretne uprawy lub inne uwarunkowania dotyczące ograniczeń w ich stosowaniu należy kontaktować się z kierownik oczyszczalni p.Marta Sudak tel.77-416-29-17 lub +48 696 561 604.
Zapraszamy wszystkich chętnych spełniających wymagane kryteria do składania ofert.
Załączniki do pobrania: